מקדונלד'ס - הסניף הראשון

מקדונלד'ס נוסדה בשנת 1940, כאשר האחים רי'צרד ("דיק") ומוריס ("מק") מקדונלד פתחו מסעדה ששמה כשם משפחתם. בשנת 1948 יצרו השניים "מערכת שירות מהיר", חדשנית, שכוננה את היסודות למסעדות מזון מהירלעתיד לבוא. האחים מקדונלד הציגו חידוש משולש:

האחים נפטרו מהמלצרים לטובת שירות עצמי בדלפק וזנחו את תפריט הברביקיו בן 25 הפריטים שלהם לטובת תפריט מוגבל שכלל רק תשעה פריטים: המבורגר, צ'יזבורגר (המבורגר עם גבינה), שלושה סוגים שלמשקאות קלים, חלב, קפה, חטיפי תפוח אדמה ועוגה. טוגנים (צ'יפס) ומילקשייק נוספו זמן קצר לאחר מכן.

המסעדה הותאמה לייצור המוני של פריטי מזון פשוטים ומצומצמים במספרם, עם תהליכי קו-ייצור בהכנת המזון.

שני השינויים הללו, אפשרו שינוי שלישי: הורדה משמעותית של מחיר כריך הבשר ממחיר של 30 סנט למחיר של 15 סנט בלבד.

הצלחת השיטה החדשה הייתה כבירה, וכמעט הכפילה את הכנסות המסעדה של השניים ועוררה התעניינות בעולם המסעדנות בארצות הברית. הזכיין הראשון של השניים, ניל פוקס, היה לאחים מודל לכל המסעדות ברשת, ובעקבותיו עוצב גם הלוגו המוכר של החברה עם קשתות הזהב.



פריצת הדרך של החברה באה כאשר ריי קרוק, מוכר מכונות מילקשייק, ראה את המסעדה בפעולה והתפעל מן השיטה, כמוהו כג'יימס מקלמור מייסד ברגר קינג וגלן בלמייסד טאקו בל. קרוק היה אז כבר בן 52, איש מכירות שלא סיים את לימודי התיכון שלו. קרוק חשב בתחילה בעיקר על הפוטנציאל למכירת מכונות מילקשייק ברשת, אך במהרה התמקד עניינו דווקא בשיטת ניהול המסעדה. האחים מקדונלד הסבירו לקרוק כי אין להם עניין אישי לפקח על פיתוח הרעיון שלהם ברחבי המדינה, וקרוק הפך לזכיין הבלעדי שלהם ברחבי המדינה. קרוק הקים חברה חדשה ב-2 במרץ 1955 תחת השם "מערכת מקדונלד בע"מ" והחל פועל במרץ להרחבת הרשת.



ב-15 באפריל 1955 פתח קרוק את מסעדת האבטיפוס לרשת בדס-פליינס שבאילינוי. קרוק אימץ את שיטת ההגשה המהירה שפיתחו האחים מקדונלד כמו שהיא והוסיף לה את מוטו של "איכות, שירות, ניקיון וערך" כדגם לערכים שעליה מבוססת החברה.

הסניף הראשון - אילינוי, ארה"ב:

11 תגובות:

  1. ראשווונה = ]
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח D:

    השבמחק
  2. מאאאאאגניב הלוואי הייתי אוכלת שם אולי זה יותר טעים מהחדש חחחח (=

    השבמחק
  3. חחחחח אולי באמת יותר טעיים

    השבמחק
  4. חאררררטה...תראו את האוטו מצד ימין מאחורה... זה לא אוטו משנת 1955

    השבמחק
  5. אין שכל אין דאגות התמונה הזאת צולמה בימים האלו רק שזה הסניף

    השבמחק
  6. אשכרה אידיוט.. הסניף הוא הראשון , אבל התמונה חדשה...
    וד"א , הסניף הראשון של מקדונלדס לא נפתח באילינוי הוא נפתח בסאן ברנרדינו, קליפורניה.
    זה גם רשום בקישור של התמונה ...

    השבמחק
  7. ראתי סרט שהיה אבא אחד של נערה שהוא עבד בסניף מקדונלס והוא הכריח לעבוד אצלו..והסניף נראה בדיוק כמו שבתמונה!!

    השבמחק
  8. לפני ארבעים שנה צילמו בצבעוני ?!

    השבמחק
  9. רואים שזה פוטושופ הם חיברו את זה בעזרת הפוטושופ שם לעמודים ,המקום שהם צלימו הוא בהוליווד והוא משמש לצילומי סרטים,הם הוסיפו שם פוטושופ ורואים שהמכוניות ששם וכל הרקע הוא מהיום ולא מ1995

    השבמחק